DIY-ram projekt!

Jag får många frågor om min tavelvägg i vardagsrummet. Det verkar vara många som tror att det är nya ramar
som går att köpa. Mina är en härlig blandning av loppis, secandhand och auktionsfynd. De är inte svåra att hitta och är oftast guldbruna i färgen. Jag gissar på att de är rätt gamla och många kanske tycker jag har förstört de fina i de när jag sprayat de svarta...men jag gillar dem!


Att spraya sina fynd ramar

Se till så att ramarna är rena och torra. Sen spraya ett tunt lager en bit ifrån
så att färgen inte rinner. Viktigt att ha ett plant underlag.
Jag har sprayat tre lager för att färgen ska täcka riktigt bra.


Min egna tavelvägg
Skulle vilja ha några fler till samlingen..

bild designinsight

Nu är vi bjuden på middag hos vänner så det kommer bli super trevligt, hoppas ni har det lika bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0