Hemma hos oss






hemma i vardagsummet

en liten del av eames stolen




en liten del av hallen



klockan från room

Dagsfärska bilder från vår lägenhet. Ni får ha förståelse var suddiga bilder...va som lite mörkt ute och det blev helt sjukt när jag använde blixten. Noll tålamod. Som ni ser är jag inne i en färg-period, skulle tippa på att de flesta av er tycker jag är sjuk som blandar lila och orange! Men det byts ofta här hemma och snart är jag nog tillbaka på svart, grått och vitt igen. Eller kanske lila och grönt...ah ni får väl se sen =)

Det är absolut första gången jag visar er något av köket. Det är liksom inte nåt modernt kök direkt. Huset vi bor är nog byggt på 40-talet och det är inte gjort nåt åt köket än iaf. Tre olika bänkar i tre olika höjder är inte så praktiskt. Skåpen är ända upp till tak som ni ser och vi har högt i tak! Man når aldrig nåt där i men det rymms ju mycket, för mycket kan man säga! Huvva vilket rat jag har i de skåpen...nån gång kanske ni får se...

Det blev inte så mycket adventsstök i dag, det hanns som inte med. Jag har hängt upp en liten snöflinga i dörrposten och gjort en adventsljusstake i köket. Julstjärnan ville jag byta ut i år men hittade ingen som passade idag när jag var en snabbis på rusta. Får väl se om jag springer ned på stan på tisdag.

Hoppas alla har en mysig första advent!

Kommentarer
Postat av: jenny

Lika snyggt som alltid:)

Hoppas du haft en bra helg..

kram Jenny

2010-11-28 @ 20:56:43
URL: http://www.janethepain.se
Postat av: Petran på DesignInsight

Tack snälla du!



Detsamma till dig! Hälsa Felix att gifta sig är ingen garanti för att få städat! han verkar så söt din son!

2010-11-28 @ 21:11:59
URL: http://designinsight.blogg.se/
Postat av: Hanna Dahlin

Vad kul att se hur ni bor, jättefint! Det var ju några år sen jag var hemma hos er nu! Vi har visst nästan en likadan klocka som er med, vi har dock inte röd bakgrund till veckodagarna. Allt bra med er annars?

Kramar Hanna

2010-11-28 @ 21:40:15
URL: http://hdahlin.blogg.se/
Postat av: Petran på DesignInsight

Hej Hanna!

Vad roligt att du tittade in! Klockan är röd på söndagar, grön på lördagar annars är den svart!



Jo allt är bra! Hur är det själv? Du är väl snart klar med studierna?



Kram

2010-11-28 @ 22:04:18
URL: http://designinsight.blogg.se/
Postat av: Hanna Dahlin

Japp, har lagt till dig i bloglovin, så nu kan jag följa dig! :)

Med mig är det bra, lite less på att plugga nu bara, men det är ju inte så länge kvar. I slutet av jan. är jag äntligen färdig! :)



Kramar

2010-11-29 @ 07:39:20
URL: http://hdahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0