Nisse Strinning

nisse strinning eget kollage
Årets julklapp av älskling


Kommer ni ihåg att jag sa att jag fått en vit julklapp av min älskling? Här har ni den, en stringhylla! Gissa om jag blev glad!!
jag har alltid vilja ha den i köket men där finns ingen plats och jag ville absolut sätta upp den så jag tog den enda vägg som fanns ledig - i datarummet!

Grejorna som står på just nu är ju lite kökstema (jag hade ju tänkt i köket hela tiden) men det finns ju hur mycket som helst som jag vill ha på den där hyllan! Kul att variera sig! Har lite planer på några nya posters på översta hyllan. Ska bara bestämma mig först...


Finns bla att köpa här eller här de just nu har 10% rabatt på den svarta

"Strinning är en svensk släkt med anor från 1700-talets Ångermanland. Tagit som familjnamn av Larssonssläkten början på 1900-talet från gården Strinningen norr om Härnösand. Nisse Strinning blev främst berömd genom bokhyllesystemet Stringhyllan som han skapade tillsammans med sin fru Kajsa Strinning 1949 för en tävling initierad av Bonniers folkbibliotek." - Wikipedia

Jag sökte lite information om Nils Strinning och blev glatt överraskad att han kommer från Ångermanland. Från Övik till H-sand är det inte många mil!

bild på Nils hittade jag här - eget kollage


Tävlingen är avslutad och jag kommer presentera vinnaren så fort jag kan!

Kommentarer
Postat av: Knaada

Det är ju det som är kul, att variationerna och uttrycken är oändliga!



Har lite samma problem som du, inte en enda vägg i huset som står tom. Får se till att bygga ut den här lilla kojan! Varje människa måste väl ha plats för en string! :)

2011-01-07 @ 14:41:16
URL: http://knaada.com
Postat av: isa

Dem hyllorna är jätte snygga. Någon gång ska jag äga en men när det är frågan. Har ont om yta jag med så vill att det ska kännas bra först. Din hylla är så coolt dekorerad. En stols toka som mig ölskar att titta på dina små stolar ;)



p.s dina koppar kan få springa hem till mig på bums. Saknas dem i hyllan så vet du vart du hitatr dem ;) trevlig helg gumman kram

2011-01-07 @ 17:01:51
URL: http://rustaupp.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jättesnyggt! Jag har en gammal stringhylla från 50-60-talet som nån av mina föräldrar hade när de var små. En brun med svart vid sidorna. Den ska bli vit och sättas upp i köket snart! Får se vad jag hittar att ställa i den... :)

2011-01-07 @ 20:00:44
URL: http://sofias-liteomallt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0