Svenskt Tenn bygger ut butiken!

kollage svenskt tenn

"Svenskt Tenn är en inredningsbutik på Strandvägen i Stockholm. Den grundades 1924 av Estrid Ericsson, som tio år senare knöt Josef Frank till företaget. Tillsammans skapade de den lika eleganta som färgstarkt mönstrade och högst personliga inredningsstil som genomsyrar sortimentet än idag.

Svenskt Tenns butik har haft samma adress – Strandvägen 5 – sedan 1927. Nu inleds en omfattande ombyggnad. I väntan på att butiken åter öppnar i september flyttar Svenskt Tenn till tillfälliga lokaler i den före detta biografen Astoria på Nybrogatan 15."


Nästa besök i Sthlm blir kanske om två veckor då måste jag försöka hitta tid för att besöka Svenskt tenn, Ekollon-vasen står på inköpslistan.

Nu har jag krypigt ned under täcket och slötittar på Bygglov samtidigt som jag bloggar, tänkte försöka få tillräckligt med sömn inatt. Inte så kul att gå om kring som en zombi hela dagarna, lite svårt att släppa alla planeringstankar när jag kommer hem från jobbet...


UPDATE; skulle såklart nämt att de numera har en fantastiskt webbshop för alla som inte bor i Sthlm!

Kommentarer
Postat av: Linas inredning

Jag har aldrig varit där men nästa gång jag åker till Stockholm (händer otroligt sällan) så bara måste jag besöka dem :)

2011-01-11 @ 22:16:32
URL: http://linasinredning.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Jag gillar verkligen Svenskt tenn. Det är tur dom har en webbshop då jag inte bor i Sthlm :)



Svar:

Jag kan tänka mig att det blev fint att ha slingorna i huset.

2011-01-12 @ 00:32:53
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Mrs. b

Visst har Svenskt Tenn många fina favoriter!

Och speciellt roligt att dom har börjat med en ordentlig webbutik också.

2011-01-12 @ 07:20:58
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Jenny

Älskar Svenskt tenn, skulle verkligen inte tack nej till ett Per Öberg bord om någon fick för sig att bära in det hemma hos oss!



vad ska du göra i stockholm om 2 veckor?



Kramen!

2011-01-12 @ 07:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0