Pyssel

Lykta av is
bild: Jul-klapps-tips.blogspot.com

Super enkelt, billigt och dekorativt! på samma gång!

Du behöver:

En större hink

En mindre hink

Vatten

En tyngd (sten eller liknande)

Ljus

Gör så här:

1. Fyll den stora hinken till hälften med vatten.

2. Lägg tyngden/stenen i den mindre hinken och sänk ner den i den större hinken så att vattnet trycks upp mellan hinkarna.

3. Ställ hinkarna att frysa utomhus några timmar eller över natten.

4. Häll lite varmt vatten utanpå den stora och i den lilla hinken för att få hinkarna att lättare lossna från isen.

5. Nu är islyktan klar! Ställ ner ett eller flera ljus i lyktan och tänd!

Tips: Om man vill kan man lägga i kvistar,  bär eller annat som dekorerar isen.



Nu väntar jag på att älskling ska vakna så vi kan göra bort de sista julklapparna. Sen börjar pyseldagen, har lite olika saker för oss idag! lovar att visa er senare, hoppas ni kommer tillbaka för jag tror ni kommer gilla det =)

Ha en skön lördag och stressa inte ihjäl er nu såhär innan jul.

Kommentarer
Postat av: Anna

Sådana måste jag göra! :) Fin blogg du har förresten!! Jag kollar den titt son tätt... Kram Anna Nilsson-Hugo (Nylander)

2010-12-18 @ 15:16:23
URL: http://annasofiasvarld.blogspot.com
Postat av: Anna

Nu har jag testat och det var busenkelt. :)

2010-12-24 @ 13:55:16
URL: http://annasofiasvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0