En dyr dröm

Fåtölj svanen arne jakobsen fritz hansen


Tänk dig en sån snygging hemma, det är verkligen en av mina dyrare designdrömmar!
I mina tankar är det här en riktig klassiker som passar in i nästan alla miljöer, den känns fortfarande modern!

År 1958 var Svanen en tekniskt innovativ fåtölj. Inga raka linjer - bara kurvor. Arne Jacobsen formgav denna designklassiker för möbleringen av Royal Hotel i Köpenhamn.

"Namnet Republic of Fritz Hansen ™ sammanfattar företagets hela 137-åriga historia. Från grundaren, den visionäre möbelsnickaren Fritz Hansen, till arkitekter och designers, skapare av möbler, prisade och eftertraktade världen över. Under åren har möbler från Republic of Fritz Hansen ™ designats av världsledande arkitekter och formgivare, däribland Arne Jacobsen, Poul Kjaerholm och Verner Panton."

Finns bla att köpa RUM21. Den i läder kostar 51000:- den i tyg ca 29000:-

eget kollage - bilder rum21

Kommentarer
Postat av: Therése

Jag gillar också den här stolen, men vilka priser! Tur att man kan drömma..

Ps. På min blogg har jag en i rostbrunt, den hade inte heller varit dum... :-)

2011-01-04 @ 17:05:41
URL: http://lessonsfromthebaglady.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0