Sy en egen kudde

kudde hemmasydd

Titta vilken fin kudde jag har fått av min svägerska Jenny! Hon lånande symaskinen och vips
så fick jag denna superfina kudde! Hon är alldeles för snäll! Inte nog med det, vi blir bortskämd av hennes goda mat med. Det jag vill säga är att jag uppskattar henne =)

Tipset var förståss att det blir betydligt billigare att sy en sån här kudde själv än tex att köpa en sån här...

mimoukudde
Kudde från Mimou för ca 500:- Dessutom har man (jag iaf) alldeles för mycket kuddar som tar plats i garderoben.

Beskrivning från Jenny; Köp tyg i de färger du vill ha, ca 15cm av varje. (Bakstycket är enfärgat)
Börja med att sy ihop remsorna (framsidan)
Bakstycket är gjort med "omlottsmodellen" så sy fast på långsidorna en tygbit som är längre och en kortare.
Nu är det en hel lång tygbit; lite svart på ena sidan (typ 10cm) sen kommer det randiga och sen ca 50 cm svart på andra sidan. Denna kudde är 30x50cm

Hur ska jag förklara det man ska göra nu utan bilder??
Jag försöker.

Rätsidan uppåt, vik över det svarta (som blir baksycket) över det randiga men vik en kant tillbaka. Tänk örngott här.
Sen den andra sidan lägger du "under" bakstycket.
Sy kortsidorna sen är det bara vända utochin så ska det vara klart!

Helt förstårligt om ni inte förstår, svårt att förklara utan bilder!

Önskar er en trevlig helg!

Bild egen och Poshliving

Kommentarer
Postat av: Jenny

Man tar och man ger så är det ju!

Syr man fem så kan man lika gärna sy sju =)



Är du ledig i helgen? jag har i så fall ett kuddprojekt på g. =)

2011-01-14 @ 18:25:31
URL: http://mrsjen.se
Postat av: Fashion

http://www.DeeoniC.com/diy-how-to-make-a-bow-tie/

om NI vill ha lite inspiration.

2012-02-08 @ 20:36:38
URL: http://www.deeonic.com
Postat av: makeityourownelin

Å efter att man har lärt sig sy en kudde kan man ge sig på ett linne.

2012-03-18 @ 18:46:32
URL: http://makeityourown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0